Urakkavoitto – Turku-Uusikaupunki sähköistys, kosteussuojaseinien ja kaiteiden asennus (~0,24M€)

2.8.1924 saapui kaupunkilaisten ihmetykseksi ensimmäinen höyryjuna Uuteenkaupunkiin silloin vastavalmistunutta Uudenkaupungin rataa pitkin. Liki 70 kilometrin pituinen rata kulkee Turusta Raision ja Mynämäen kautta Uuteenkaupunkiin päättyen Hangonsaaren liikennepaikalle. Nyt, liki 100 vuotta myöhemmin, on aika modernisoida rataa vastaamaan aikaansa – toki vanhoja perinteitä kunnioittaen.

Electric Power Finland Oy:n tilaama kostaussuojaseinien ja kaiteiden asennus on osa isompaa monivuotista Väyläviraston urakkaa, jossa Suomen rataverkkoon kuuluva Uudenkaupungin rata on tarkoitus sähköistää tavaraliikenteen kuljetuskustannusten pienentämistä varten.

Väyläviraston arvion mukaan rata aukeaa sähkövetoiselle raideliikenteelle tammikuussa 2022.

Jaa artikkeli: